دلایل استفاده از ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن چیست ؟

يکشنبه 20 آبان 1397
10:54
admin

ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن نوعی افزودنی بتن اصلاح شده پیشرفته بر پایه روانسازهای بتن و الیاف پلی پروپیلن است . از ژل میکروسیلیس برای ساخت انواع بتن مانند بتن توانمند، بتن آب بند، بتن نفوذ ناپذیر و بتن بادوام استفاده می شود . اگر بخواهیم ژل میکروسیلیس را در یک جمله توضیح دهیم می توانیم بگوییم ژل میکروسیلیس در واقع همان سیستم دوده سیسیلی و فوق روان کننده بتن MTOCRETE N-510 بصورت خمیری شکل و آماده مصرف می باشد . در شرایط آب و هوایی مهاجم نظیر مناطق ساحلی و مناطق کویری نیاز به مواد افزودنی وجود دارد که بتن را نفوذ ناپذیر کند و جذب آب بتن را کاهش دهند که استفاده از ماده افزودنی ژل میکروسیلیکا یا مکمل بتن راهکار ایده آلی است . میکروسیلیس در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مواد افزودنی های بتن معدنی شناخته می شود و با اضافه کردن بهترین ژل میکروسیلیس به مخلوط باعث کاهش نفوذ پذیری و در نتیجه باعث افزایش دوام بتن می شود. پودر میکروسیلیس یا دوده سیلیسی یا پاور ژل با توجه به داشتن ذرات بسیار ریز و به دلیل پراکندگی آسان در فضا از نظر زیست محیطی مشکلی جدی تلقی می شود که تولید ژل های پوزولانی یا ژل میکروسیلیس به این معظلات پایان داد .


مشخصات ظاهری ژل میکروسیلیکا :

ژل میکروسیلیکا در حالت سکون ژله ای است ولی بعد از تکان دادن به صورت مایع است. رنگ ژل میکروسیلیس خاکستری رنگ است. وزن ژل میکروسیلیکا4/1کیلوگرم است. ژل میکروسیلیکا بسیار کمتر از حد مجاز استاندارد کلراید دارد. ژل میکروسیلیکا نیترات ندارد. نقطه انجماد ژل میکروسیلیکا صفر درجه سانتیگراد است. ژل میکروسیلیکا نقطه اشتعال ندارد.

از جمله خصوصیات ویژه ای که ژل میکروسیلیس MTOMIX 4500 یا مکمل بتن برای بتن ایجاد می کند نفوذناپذیر نمودن بتن است . این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن فرموله شده اند می باشند . برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روانساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است که همگی به نحوی در آب بندی، مواد آب بندی بتن و نفوذناپذیر شدن بتن نقش دارند .


مزایا و معایب ژل میکروسیلیس :

میکروسیلیس در بتن، دارای مزایا و معایبی است اما مشروط بر اینکه بتوان آن را بخوبی در بتن مخلوط نمود و از ماده فوق روان کننده نیز بهره گرفت و گرنه هیچ گونه مزیتی را در بر نخواهد داشت زیرا اولا نسبت آب به سیمان را به شدت بالا می برد و مقاومت و دوام را کم می کند . ثانیا بتن را از نظر کارایی با مشکل همراه می کند و آن را چسبنده می سازد و پمپ کردن را عملا غیر مقدور می سازد .

1.افزایش چشمگیر مقاومت هاى مکانیکى بتن

2. کاهش نفوذپذیرى بتن

3. کاهش تحرک یون کلر

4. جلوگیرى از خوردگى آرماتور در بتن هاى مسلح

ویژگی های ژل میکروسیلیس :

از جمله خصوصیات ویژه ای که ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن برای بتن ایجاد می کند نفوذناپذیر نمودن بتن است . این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن فرموله شده اند می باشند . برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روانساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است که همگی به نحوی در آب بندی، مواد آب بندی بتن و نفوذناپذیر شدن بتن نقش دارند . با ایجاد روانی بیشتر بتن توسط روان کننده به کار برده شده در تولید ژل میکروسیلیس ذرات ریز دوده سیلیسی یا پودر میکروسیلیس و ذرات ریز بتن حرکت کرده و به سوی فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت تر حرکت می کنند و موجب پر شدن فضای خالی بین آنها شده و به این ترتیب موجب نفوذناپذیرتر شدن و همچنین حصول مقاومت بیشتر در بتن می شوند . نفوذناپذیر نمودن بتن توسط ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن تا حدود زیادی می تواند مانع خوردگی فولاد با آرماتور داخل بتن مسلح شود به این ترتیب که خوردگی فولاد مسلح کننده بتن مهم ترین پر هزینه ترین نوع خرابی بتن است که این خرابی عموماً‌ به دلیل نفوذ مواد مخرب کلرایدها و غیره می باشد . خواه کلرایدها از آب اقیانوس و چه از نمک های یخ زدا وارد بتن شده باشند نتیجه یکسان است . استفاده از بتن های میکروسیلیسی با بتن های سیلیسی یا بتن میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد چنانچه ساختار شیمیایی سیمان پرتلند مصرفی ،‌ در حمله سولفاتی نقش دارد ، ‌اما تحقیقات نشان داده است که نسبت آب به سیمان مواد سیمانی نیز ( w/cm ) یک فاکتور بحرانی به حساب می آید . کاهش w/cm به طور موثر، نفوذپذیری بتن را کاهش می دهد . افزودن ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن نفوذپذیری را تا حد زیادی کاهش می دهد و سبب به تاخیر انداختن بیشتر هرگونه واکنش مضر می گردد .


جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید و اطلاع از انواع ژل میکروسیلیس می توانید به وب سایت کلینیک بتن ایران مراجعه نمایید و یا با شماره های زیر تماس حاصل نمایید .

www.clinicbeton.ir

021-45872

021-44604438

021-44464877

021-44549511


[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محیط آرا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]