چرا استفاده از گروت ( Grout ) در کارهای ساختمانی الزامی است ؟

يکشنبه 20 آبان 1397
10:47
admin

گروت به ترکیبی از مواد سیمانی و آب به همراه سنگدانه و یا بدون سنگدانه است . مقدار آب موجود در این مخلوط باید به حدی زیاد باشد که که کاملا جاری شود . از گروت برای پر کردن فضاهای خالی و تخلخل‌هایی که در عناصر مختلف ساختمانی ممکن است وجود داشته باشد، استفاده می‌شود. مخلوط کردن و تهیه‌ی گروت معمولاً ساده است و اگر به مقدار خیلی زیادی مورد نیاز نباشد، در همان محل پروژه انجام می‌شود. اما اگر مقدار گروت مصرفی زیاد باشد، سفارش به کارخانه‌های مربوطه داده می‌شود و گروت را با قیمت مناسب در آنجا تهیه خواهد شد. گروت‌ها انواع مختلفی دارند که از مهم‌ترین انواع گروت می‌توان به گروت اپوکسی، گروت سیمانی یا پایه سیمانی، گروت‌های پلیمری و گروت‌های منبسط‌ کننده اشاره کرد. انتخاب نوع گروت مورد استفاده در هر موقعیت، بستگی به مطابقت و هم ‌زیستی گروت مورد نظر با دیگر مواد موجود دارد. با در نظر گرفتن این شرایط و ویژگی‌های مختلف هر نوع، گروت مورد نظر انتخاب می‌شود. خاصیت ویژه‌ی گروت، یعنی روانی بالا، باعث می‌شود تا تزریق گروت به قسمت‌های مختلف بتن و پر کردن تخلخل‌های آن تسهیل شود. در ادامه به بررسی مزایا و ویژگی های گروت می پردازیم .


مهمترین مزایای گروت

یکی از مهمترین مزایای گروت این است که مکانی که در آن گروت ریخته می شود به طور کامل پر می شود . گروت ها به گونه ای طراحی شده اند که توان جذب نیروهای وارده و انتقال آن ها را به بخش زیرکار داشته باشند . بتن‌هایی که بر اثر آسیب دیدگی و ترک خوردگی در آن‌ها فضاهای خالی به وجود آمده است را می‌تواند با استفاده از گروت پایه سیمانی ترمیم کرد. البته باید توجه داشته باشید که گروت صرفاً فضای خالی را پر می‌کند و از نظر سازه‌ای، بتن را ترمیم نمی‌کند. بنا بر این زمانی از گروت استفاده می‌شود که ترک و آسیب دیدگی در حال پیشرفت نباشد و یا عامل آسیب دیدگی شناسایی شده و از بین رفته باشد.

ملات های گروت آماده

گروت منبسط شونده بر پایه سیمان

گروت سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری بسیار

گروت اپوکسی دوجزیی و یا سه جزیی

گروت آماده منبسط شونده

گروت سیمانی منبسط شونده با مقاومت اولیه و نهایی بالا و زودرس می باشد که بستگی به دمای آب و هوایی محیط و زمان مصرفی دارد . این نوع گروت به صورت پودر خشک بسته بندی شده آماده مصرف است و در هنگام ترکیب با آب، دارای خصوصیات انبساط حجمی دو مرحله است .

انبساط اولیه گروت MTOFLOW 600 زمانی اتفاق می افتد که پودر آن با آب ترکیب شود و به مدت 15 تا 30 دقیقه به طول می انجامد.

انبساط ثانویه بر اثر واکنش شیمیایی گیرش ملات است که یک یا دو روز بعد از اختلاط ملات آغاز می شود و به منظور حصول انبساط اولیه بهینه باید ملات را پس از اختلاط با آب سریعا مورد استفاده قرار داد .

عملکردهای گروت

گروت باید قوام یافته و سیال باشد و نباید دچار جداشدگی آب و سنگدانه از هم شود و ته نشین نشود . گروت باید توان نگهداری آب ملات و سیمان را داشته باشد و باید در حداقل زمان به مقاومت مطلوبی برسد . برای بدست آوردن گروت درصد بهینه مواد چسباننده و افزودنی بتن و مصالح سنگی در چنین شرایطی از نظر تکنیکی تقریبا غیر ممکن خواهد بود و از نظر اقتصادی نیز کاملا غیر اقتصادی است. به همین دلیل است که از گروت مخلوط آماده ایده آلی برای گروت ریزی و گروت کاری استفاده می شود. این نوع گروت های مخلوط آماده تحت شرایط کنترل شده و فرموله شده و از پیش مخلوط شده در کارخانه بسته بندی می شوند.

انواع گروت

در نظر داشته باشید گروت ها انواع مختلفی دارند از نوع G2 و G3 و G1 این محصولات مشخصات فنی متفاوتی نسبت به هم دارند و در جاها و در نوع های مختلف استفاده می شوند می توانید جهت بررسی و اطلاعات بیشتر در این زمینه و محصولات دیگر نیز از واحد فروش کلینیک بتن اطلاعات جدید را دریافت فرمایید.

گروت پلیمری

گروت اپوکسی

گروت سیمانی

گروت اپوکسی

گروت اپوکسی شکل پذیر، بدون حلال و مقاوم و دارای 3 جز می باشد .

  1. رزین اپوکسی ، 2. هاردنر بتن ، 3. عمل آورنده آمین و دانه بندی ویژه سیلیسی

که در هنگام مصرف کافیست این 3 جز با هم ترکیب شود، بعد از ترکیب شدن ملات به وجود آمده دارای خصوصیات زیر می باشد .

سخت شدن سریع که به دمای محیط بستگی دارد . ، قابلیت بالای چسبندگی به زیر کارهای معدنی و فولادی ، مقاومت در برابر ارتعاشات شدید ، سخت شدن بدون جمع شدگی، مقاومت بالا در برابر حملات مواد شیمیایی، مقاومت مکانیکی بسیار زیاد

جهت دریافت قیمت و همچنین نحوه خرید انواع گروت و دریافت مشاوره می توانید به وب سایت کلینیک بتن ایران مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید .

www.clinicbeton.ir

021-45872

021-44604438

021-44464877

021-44549511


[ بازدید : 55 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به محیط آرا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]